Google+
Linkedin

Це була незабутня подорож! Ми побували в двох нових країнах, Хорватії і Словенії, плавали в нереально прозорому Адріатичному морі, піднімалися в гори, відвідали найменше місто в світі, насолоджувалися піцою і джелато в Італії, вперше спробували устриці, каталися влітку на санках, відкривали чудеса ілюзій, побачили саму стару виноградну лозу в світі і незвичний старовинний замок в скалі, насолоджувалися романтичною атмосферою давніх хорватських міст. Поділимося з вами яскравими враженнями в звіті про подорож до Хорватії.

Цього літа ми вирішили поїхати в Хорватію на море. Але нам, як завжди, одного пункту подорожі мало)) Хочеться побачити побільше. Хорватія знаходиться поруч з новою для нас країною Словенією, а там і Італія недалеко, в якій ще не бували наші діти. Тому спланували такий маршрут – петельку: Київ – Львів – Чинадієво – КПП Косонь – Будапешт – Марібор – Любляна – Постойна – Трієст – узбережжі Словенії – Пула – Ровінь – Хум – Будапешт – КПП Берегово – Львів – Київ.

Маршрут нашої подорожі до Хорватії на карті:

Львів і замок Сент-Міклош. Звіт про подорож до Хорватії. Частина 1.

Зазвичай ми зупинялися на нічліг в колоритному містечку Сколе. Про нього читайте нашу статтю:

= Відпочинок в Карпатах. Місто Сколе: визначні пам’ятки, готелі, легенди, фото.

Львів.

На цей раз запланували зупинку у Львові. Так склалося, що наш син Антон досі тут не було. Ми вирішили показати йому цей прекрасний місто. Так і нам цікаво знову насолоджуватися улюбленим Львовом.

Що подивитися у Львові.

Читайте наші звіти про подорож до Львова:

= Львів за один день. Аромат кави, шоколаду і чарівництва.

= Парк мініатюр – маловідома пам’ятка Львова. А також Палац Потоцьких і Музей мистецтва давньої книги.

Де зупинитися у Львові.

Ми забронювали двокімнатну квартиру з безкоштовною парковкою Apartment on Lysenka Street недалеко від Старого міста. До площі Ринок йти хвилин 5-7. Машину поставили поруч у дворі. В 5-ти хвилинах є платна стоянка за адресою вул. Ст. Короленка 9. Вартість 40 грн. Ми нею скористалися вже на зворотному шляху.

Апартаменти чисті, затишні, з новими меблями, оформлені в приємних тонах. Нас гостинно зустріли, швидко поселили. Квартира на першому поверсі, виходить вікнами на проїжджу вулицю. Але це тихий район. В кімнатах комфортні ліжка, якісна постільна білизна. Що ще треба для відпочинку з дороги))) З невеликих мінусів – не було ніде листівки з паролем до Wi-Fi, а всі варіанти, які диктувала нам по телефону покоївка, не підходили. На фото – Кімната 1.

Кімната 2.

На кухні є все для самостійного приготування їжі, а також чай, кава, цукор. Але ми не користувалися нею. У Львові воліємо гастрономічний туризм)))

З кухні є вихід в маленьких двір. При гарній погоді тут цікаво було б випити кави в світлі ранкового сонечка або вина під зоряним небом. Але Львів зустрів нас дощем.

Дивіться нашу готову добірку квартир в центрі міста на будь-який смак і бюджет:

= 20 кращих апартаментів і квартир в центрі Львова.

Більше акцій і спецпропозицій готелів та квартир Львова дивіться тут:

Booking.com

На шляху до Львова нас застав сильний злива, але це на удачу))). Природа подарувала нам таку прекрасну веселку. Десь на трасі Київ-Львів.

По хорошій дорозі доїхали до Львова, заселилися в апартаменти і пішли гуляти по вечірньому суботньому місту.

У вечірньому Львові в світлі ліхтарів панує особлива романтична атмосфера. Місто вражає контрастом – гучний, багатолюдний Старий центр і тихі, затишні, автентичні вулички за його межами.
Вулиця Лисенка.

На площі Ринок було цікаво: вуличні музиканти, художники, танцюристи і багато людей, які так само як ми, прогулювалися колоритним містом Лева. Цікаво, що в цей вечір на площі ми чули більше іноземної мови, ніж українського.

На літньому майданчику кафе “Біля Діани на Ринку” танцювали сальсу і танго. Це створювало гарний настрій всім навколо.

Куди ж без селфи?)))

Львівський Оперний театр ввечері неймовірно виглядає розкішно і трохи загадково.

Смачно повечеряли в культовій кнайпі “Під клепсидрою” на вул. Вірменській 35. Офіціант нам розповів, що “клепсидра” – це старовинні водяні годинники. У залах кнайпи – експозиція картин, поруч – художня галерея “Дзига”. На другому поверсі в арт-кафе “Квартира 35” у цей вечір грали джаз.

Насолодилися вечірнім Львовом і відправилися відпочивати. На наступний день нас чекала дорога в Будапешт з заїздом на Фестиваль квітів у замку закоханих Сент Міклош, що в Чинадієві.

Традиційно по дорозі в Угорщину та інші європейські країни ми відвідуємо пам’ятки України, розташовані недалеко від нашого основного маршруту. Так побували в Олеському, Підгорецькому та Мукачівському замках. Читайте про них у статтях:

= Україна: відпочинок в Карпатах, Славське. Містичний Підгорецький замок. На машині по Європі. Частина 7.

= На машині по Європі. Звіт про подорож – частина1. Україна Сколе, замок Паланок, Берегово.

На цей раз запланували відвідати Замок Сент Міклош, відомий як Замок Кохання.

Фестиваль квітів. Замок Сент Міклош. Чинадієво.

Середньовічний замок Сент Міклош знаходиться в центрі старовинного містечка Чинадієво. Від Львова до нього 220 км від Мукачево – 12 км., від траси М6 Київ – Чоп – 2,5 км. Від траси дорога дуже погана. Коли після відвідин Сент Міклош виїжджали з Чинадієво, зробили помилку – поїхали в Мукачеві по другорядній дорозі. Яма на ямі, і так 10 км. Тому краще повернутися від замку знову на трасу М6 і по ній їхати далі.

Сент-Міклош, або Святий Миколай – так називався до 1944 року містечко Чинадієво. Вперше про нього згадується в XIII столітті. У XIV ст. угорський магнат Перені, який володів тоді містом, збудував тут замок. Ці землі багато разів переходили від одного власника до іншого. В XVI ст. містечко Сент-Міклош належав родині угорських трансільванських князів Ракоці, з 1728 року був подарований австрійським імператором графу Шенборну. Кожен новий власник розбудовував фортеця по своєму смаку, в XVIII столітті навіть облаштували поруч прекрасний ландшафтний парк. Під час Другої світової війни в фортеці німці влаштували в’язницю. А за радянської влади тут розміщувалися сільська рада, управління лісового господарства, автобаза.

Замок Сент Міклош за роки зазнав багато великих руйнувань. Він розвалився б остаточно, але завдяки ентузіастам ще «живе». Зараз його, як цінний пам’ятник середньовіччя, поступово відновлює закарпатської художник Йосип Бартош. Він разом з дружиною Тетяною взяв фортецю в оренду на 30 років. Сім’я співпрацює з громадським об’єднанням краєзнавців і художників “Калган-А”. Вони втілюють в життя свій проект створення в замку Сент Міклош туристичного та культурного центру Закарпаття. У невеликій відреставрованої частини фортеці відкрито краєзнавчий музей, картинна галерея, зал шлюбних церемоній, концертний зал. Тут проходять екскурсії, виставки, фестивалі, концерти класичної та народної музики, вечірки, театральні вистави, майстер-класи. У третю неділю травня – щорічний міжнародний фестиваль середньовічної культури “Срібний Татош”.

Про “Срібному Татоше” та інших цікавих фестивалях травня ми писали в цій статті:

= 15 ідей для подорожей по Україні в другій половині травня.

Нам пощастило – ми відвідали романтичний замок під час Фестивалю квітів “Любов у Сент Міклош». Про це писали святі анонс тут:

= 10 найцікавіших фестивалів липня в Україні.

Вхідний квиток на фестиваль коштував 100 грн для дорослого. Вже вранці звідусіль з’їжджалися на свято гості.

В центрі міста Чинадієво ми побачили середньовічну фортецю. Нас здивувало те, що на відміну від оборонних замків, в яких ми побували раніше, Сент Міклош знаходиться на рівнині, а не на високому пагорбі. Старовинний палац зараз в поганому стані, дуже потребує відновлення. Але оригінальна виставка квітів сильно прикрасила цю колись могутню фортецю.

Чим ще цікавий замок Сент Міклош. Саме в ньому почалася романтична і водночас трагічна історія кохання між княгинею Ілоною Зріні та головою угорських повстанців – куруців графом Імре Текелі. Вперше вони зустрілися в одній з кімнат фортеці в 1682 році. Напевно, це була любов з першого погляду. За парою закоханих стежила вся Європа. Імре був молодший Ілони на 13 років. Багато засуджували це захоплення. Але в 1682 році в Мукачівському замку Паланок, резиденції Ілони Зріні, молоді зіграли пишне весілля. Цілий тиждень тривало святкування. Вірність своїй любові Імре та Ілона пронесли через все життя: довгу розлуку, жорстокі битви, ворожий полон. Зустрілися вони через багато років у Туреччині і прожили разом до самої смерті.

Дивіться цікавий розповідь про велику історію любові:

У замку Сент Міклош на постаменті встановлена мініатюрна скульптура закоханих.

Про героїчну керівниці антигабсбурзького визвольного повстання Ілоні Зріні, що три роки обороняла обложений Паланок, і про її сина Ференца II Ракоці, який продовжив справу матері в боротьбі за незалежність Угорщини, читайте наш розповідь:

= Мукачівський замок «Паланок»: як дістатися, історія, легенди, фото.

У залах замку Сент Міклош на тлі напівзруйнованих стін живе велична любов. Ми побачили історію пристрасті Ілони Зріні та Імре Текелі розказану на прекрасному мовою квітів. Королева фестивалю – троянда. Це символ любові, краси, ніжності. На фестивалі були представлені композиції кращих флористів України. Неймовірні враження! А який квітковий аромат панував навколо.

Як – ніби потрапили в казку.

У замку проводилися безкоштовні цікаві екскурсії, можна було сфотографуватися в середньовічних костюмах. А навколо нього вирував ярмарок народних майстрів, проводилися майстер-класи, влаштовувалися розваги для дітей, квіткові фото-зони, на сцені фестивалю виступали музичні, фольклорні, танцювальні колективи. Гостей фестивалю тепло привітав художник Йосип Бартош. Прогулянка по замку Сент Міклош зайняла у нас близько години.

Ось на такій романтичній квіткової ноті ми попрощалися з замком любові Сент Міклош.

Що подивитися в Чинадієво.

Чинадієво – цікавий селище. Тут є що відвідати мандрівникам: Свято-Миколаївський храм, який був побудований разом з фортецею Сент Міклош в XIV столітті і зв’язувався з нею підземним ходом; Замок Берегвар, або Палац Шенборнів, в якому зараз розміщується санаторій Карпати; гарний Свято-Іллінський храм; в сусідньому селі Ольховица є унікальна дерев’яна церква Святого Дмитра, построеная в XVII столітті без єдиного цвяха, а в 3 км – водоспад Скакало, висотою понад 4 м

А нам пора вирушати за кордон. Сьогодні їдемо в Будапешт.

Перетин кордону України – Угорщина.

Раніше ми завжди перетинали кордон в Берегово, ПП Лужанка. Але прочитали в інтернеті, що після запровадження безвізового режиму на багатьох пунктах пропуску виникають великі черги. Тому вирішили змінити звичний маршрут. Прикордонний ПП Косино знаходиться в 20 кілометрах від М.берегово недалеко від селища Косонь. Після Мукачево, у селі Яноші, ми повернули за вказівником на Косонь. Зорієнтуватися легко, адже на всьому шляху висить реклама комплексу “Термальні води Косино”. Від нього до кордону всього 7 км. От в цьому напрямку і поїхали. Якість дороги нормальне.

Не знаю, яка була черга в цей же час на ПП Лужанка в Берегово, а на ПП Косино перед нами було 5-6 машин. З вибором пункту перетину ми не помилилися. Кордон пройшли швидко, хвилин за 40. Важливо знати, що цей прикордонний пункт працює тільки з 7-00 до 19-00. (час може змінюватися по сезону). Він не призначений для автобусних і вантажних перевезень, тому може бути менш завантажений.

Ми побачили як працює безвізовий режим. Наші діти в’їжджали за біометричними паспортами. Угорський прикордонник швидко поставив штампи в їх документи. А я з дружиною перетинав кордон ще зі старими паспортами, в яких були діючі шенгенські візи. Наша процедура оформлення була трохи довша. Ми здавали відбитки пальців.

Після перетину кордону з Угорщиною почалося маленьке село Barabás. Від нього треба їхати за вказівниками на Vásárosnamény. У цьому місті праворуч від дороги заправка MOL. Там ми придбали віньєтку, сплатили угорські автобани. Вартість за місяць – 4780 форинтів (близько 16 євро). Далі – дорога 41 до автобану М3 у бік Будапешту.

Про все, що потрібно знати про подорож до Угорщини на автомобілі, читайте тут:

= На машині в Угорщину. Оплата доріг, ПДР, комплектація авто, вартість бензину, черги на кордоні.

Будапешт. Угорщина.

Угорщина дуже цікава країна зі своїм колоритом, кухнею, мовою, величною історією, пам’ятками. Ми побували у багатьох містах і селах країни. Із задоволенням поділимося досвідом та інформацією з вами.

Читайте наші статті про подорожі та авторські путівники в цьому розділі блогу:

= Подорожі по Угорщині. Цікаві міста, поради, маршрути.

В Будапешті ми зупинилися тільки на одну ніч, адже бували тут багато разів. А тим, хто ще не бачив цей прекрасний місто, рекомендуємо зупинитися тут мінімум на дві ночі, а краще три.

Де зупинитися в Будапешті.

Читайте нашу готову добірку готелів для мандрівників на авто:

= Кращі готелі і апартаменти Будапешта з безкоштовною парковкою, від 38 євро.

= Кращі готелі Будапешта з термальними басейнами.

До речі, житло в подорожах ми бронюємо на цьому сайті:

Booking.com

А далі в звіті – нова для нас країна Словенія і нові цікаві відкриття:

= Словенія, Марібор, Любляна і Предьямский Замок. Звіт про подорож до Хорватії. Частина 2.